יצאתי לשנת שבתון, אנא צרו קשר עם אחד מהמטפלים המופיעים ברשימה

פולן מזון על

הפולן (Pollen) הוא תוצר פחות מוכר, אך ידוע ונמצא בשימוש האדם כבר אלפי שנים. הוא נחשב למזון על – מזון המספק לגוף את כל מרכיבי התזונה שלו הוא זקוק.

הפולן הוא אבקת פרחים המכילה את התאים הזכריים של הפרחים. הדבורים אוספות את האבקנים מפרחים ובכך מסייעות להם להתרבות. הדבורים יוצרות גוש קטן מהאבקנים שהן אוספות, ואותו הן נושאות לכוורת כדי שישמש מזון לוולדות.

כפית פולן מכילה כ-2.5 מיליארד גרגירי אבקת פרחים, אשר יחד יוצרים מוצר ייחודי ומזין.

פולן מזון על– הפולן ידוע כאמור כמזון על. הוא מכיל 22 חומצות אמינו, הכוללות גם 8 חומצות אמינו חיוניות לנו שאותן הגוף אינו מייצר. ריכוז החלבון בפולן הינו עד 40%. צמחונים וטבעונים יכולים להיעזר בו כמקור חשוב לחלבון בעל איכות מצוינת, והוא נספג ישירות מהקיבה למחזור הדם. פולן מכיל יותר חלבונים מבשר! הוא מכיל גם פחמימות, חומצות שומן חיוניות, סוגים רבים של אנזימים, ויטמינים רבים הנחוצים לנו כגון: B1, B2, B5, B6, B9, B12, A, C, E, H, K. ומינרלים כגון ברזל, אבץ, יוד, מנגן, סידן, מגנזיום, זרחן, אשלגן ונתרן למעשה, הפולן מכיל את רוב המינרלים והוויטמינים הנחוצים לנו ביום.

לכל צמח אבקה משלו וכל אבקה נושאת מטען גנטי המיוחד לצמח שלה, לכן הרכבו כימי של הפולן שונה ומקורותיו מגוונים. גרגרי פולן הינם צבעוניים – בהתאם לסוגי הפרחים שמהם נלקחה האבקה. בצורה זו מבטיחות הדבורים כי צאצאיהן יקבלו מזון המכיל את כל המרכיבים הנחוצים להן, שכן הפולן, שהינו אוסף של תאים זכריים צמחיים, מכיל את כל המרכיבים הנחוצים לקיומם של הזרעים או הצמחים העתידיים.

פולן בצריכה קבועה מחזק את מערכת החיסון, משקם את הגוף, מסייע בהורדת כולסטרול ובמניעת יתר לחץ דם, מסייע לטיפול באנמיה – משפר ייצור המוגלובין ומכיל ברזל – לבעיות בבלוטת הערמונית, להגברת פעולת הבלוטות, להגברת הערנות, לכושר גופני, למצבי לחץ ולהתאוששות פיזית ונפשית (לאחר ניתוח, מחלה, לידה). פולן מסייע גם בפעילות אנטי-בקטריאלית ואנטי-ויראלית. כמו כן הוא מצוין לעור, לחולים שעוברים הקרנות, לאיזון משקל גוף, להקלה במקרי אלרגיה, להאטה של תהליך ההזדקנות, לשיפור התפקוד המיני, להזנת הכבד ובאופן כללי – להגברת אנרגיה וחיוניות.

ספורטאים רבים משתמשים בפולן כמרכיב מרכזי בתזונתם, הוא מחזק את הגוף ומספק שפע של אנרגיה גופנית ומנטאלית במהירות.

מומלץ להתייעץ עם מטפל לקבלת הנחיות מדויקות וספציפיות.