יצאתי לשנת שבתון, אנא צרו קשר עם אחד מהמטפלים המופיעים ברשימה

פרופוליס אנטיביוטיקה טבעית

Police –עיר ,Pro – משמעות השם ביוונית: למען

הפרופוליס הוא שומר הסף המגן על הכוורת. תפקידו לשמור על הכוורת נקייה מזיהומים.

הפרופוליס מופק משרף של צמחים, והדבורים אוספות אותו מעצים ומצמחים. הוא מכיל שרפים, שמנים אתריים, פולן, דונג ותרכובות אורגניות. בכוורת משמש הפרופוליס חומר חיטוי ודבק.

פרופוליס אנטיביוטיקה טבעית. בניגוד לאנטיביוטיקה סינתטית שחיידקים מסוגלים לפתח עמידות מולה, הפרופוליס עמיד מול כל סוגי החיידקים. בנוסף, הפרופוליס הוא חומר אנטי-דלקתי, אנטי-ויראלי, אנטי-בקטריאלי, אנטי-פטרייתי, אנטי-דיכאוני, נוגד חמצון, נוגד פרזיטים ומעכב גידולים.

לפרופוליס היסטוריה של 5,000 שנה. בכתבים מצריים עתיקים ניתן למצוא התייחסות לפרופוליס ולדונג כחומרים בעלי תכונות מרפא. המצרים הקדמונים השתמשו בפרופוליס ודונג כדי לחנוט את מתיהם, ונראה שתיבת משה ותיבת נח היו מרוחות גם הן בפרופוליס. הפרופוליס משמש כבר שנים רבות חומר חיטוי ושימור לעץ. סטרדיבריוס השתמש בפרופוליס למריחה על כינורו. עוד לפני המצאת האנטיביוטיקה השתמשו בפרופוליס במלחמות, כטיפול בזיהומים ובנמק.

המרכיב העיקרי בפרופוליס הוא הפלבונואידים – תרכובות המצויות בפירות וירקות, שלהן תפקידים ביולוגיים חשובים. הוא מכיל גם מינרלים כגון: מנגן, אבץ, בריום, טיטן, נחושת, בדיל, ניקל, קובלט, כרום, קלציום, זרחן, נתרן, ברזל, מגנזיום, אלומיניום, סיליציום ועוד, ויטמינים: B1, B2, B6, C, E וחומצות אורגניות.

הפרופוליס אינו מתקלקל ויכול להישמר במשך אלפי שנים. רשימת השימושים הרפואיים שלו היא ארוכה מאוד. הפרופוליס יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לשיכוך כאבים, לפעילות אנטי-דלקתית, לפצעים, למחלות עור, לפטריות, למחלות פה וחניכיים ולמחלות בדרכי הנשימה.

את הפרופוליס אפשר לצרוך בשימוש חיצוני ופנימי, במשחות, בצורתו הגולמית, בתמציות אלכוהוליות או מימיות, בתרסיסים, בכמוסות, באבקה, בפלסטרים ועוד. כל מקרה לגופו.

איכות הפרופוליס חשובה מאוד וכן ריכוזו בחומר שאתם צורכים. המוצרים המסחריים מכילים בדרך כלל כמות קטנה של פרופוליס שאינה טיפולית. גם מקור הפרופוליס חשוב ורצוי שיהיה מכוורות שאינן נמצאות בסביבה מזהמת.